حلال ساروج حلال ساروج .

حلال ساروج

ساروج

پلمپ ساروج و تخريب پلمپ


پلمپ ساروج و تخريب پلمپ

قصد دارم قبل از شروع آموزش براي دوستان توضيحاتي بدهم درمورد مطالبي كه از تخيلات گذشته گان مياد ، بهش خرافات نيز مي گويند . بايد شنيده باشين امثال خرافاتي مثل جاي پاي فلان امام يا نعل اسب حضرت فلان ، زيارتگاه فلان پيامبر كه حالا شما ميدانيد كه اين موارد چيزي جز علائم گنج يابي نبوده اند و از گذشته با دست گذاشتن بروي خرافات و ساده لوحي مردم از ثروت خود محافظت مي كردند .
مي رسيم به پلمپ ساروج ، مطلبي كه همچون خرافات نعل اسب و جاي پا با خرافه و تخيلات به دوران ما رسيده . در واقع هميشه براي رسيدن به گنج شما قرار نيست به پلمپ ساروجي برسيد و در ۹۹% موارد پلمپ ها از سنگ هاي همان منطقه مي باشد مگر اينه پلمپ با ساروج سريع تر و راحتر باشد و مجالي براي پلمپ با سنگ نداشته باشند . در واقع طبق دانش ود شما مي دانيد كه در گذشته براي جلوگيري از ترك خوردن ساروج به آن پشم يا موي بز اضافه مي كردند و اين خود نشانه اي از سست بودن ساروج براي پلمپ مي باشد.
در مسير حفاري باب شده هركسي به محيط سختي برخورد مي كنه مي گويند به ساروج خورده كه طبق تجربه و تحقيق من ۹۹% موارد سنگ مي باشد و با جملاتي مثل خيلي سخته ، با تيشه و كلنگ ساروجش نميشكنه يا ضربه مي زم برمي گرده خودشون رو قانع مي كنند. در واقع چيزي كه خيلي سخته ، با ضربه نميشكنه يا جرغه مي زنه سنگ طبيعي هست.
پس نكته اول اينكه هميشه در مسير حفاري به پلمپ از جنس ساروج نمي خوريد و نكته بعد خرافات را كنار بگذاريم و با قواعد اصولي و علمي مسير حفاري را جلو ببريم

پلمپ ساروج

 

 

نكته درمورد سنگ ها و تست آن

در حفاري سنگ ها را به دو دسته تقسيم مي كنيم سنگ هاي آهكي يا رسوبي و سنگ هاي غير آهكي ( گرانيت،بازالت ،اندزيت ،توف و و و ) سنگ هاي آهكي همچون ساروج كه پايه آهكي دارد نسبت به اسيد ها و حلال واكنش مي دهند كه در ادامه براي استفاده از حلال براي تخريب به آن اشاره مي كنيم . سنگ هاي غير آهكي هيچ حلالي به جوز فلور كات بروي آنها اثر گذار نمي باشد كه البته فلوركات هم نفوذ بسيار كمي دارد و توجيح اقتصادي نداد .
تست مشخص شدن نوع سنگ هم كار سختي نيست تكه اي از سنگ را داخل مايع جوهر نمك بيندازيد و اگر جوش زد آن سنگ آهكي يا ساروج است ولي اگر جوش نزد سنگ غير آهكي است كه استفاده از حلال براي از بين بردن آن منتفي مي باشد .

در اينجا لينك فيلم تست ساروج و سنگ را مي گذارم و شما مي توانيد آن را مشاهده كنيد.

فيلم تست سنگ ساروج را اينجا ببينيد
در ادامه به ترتيب ارزانترين ،سريع ترين ،راحترين روش هاي باز كردن پلمپ به شما آموزش داده ميشه و شما بسته به شرايط كري خودتان يكي را انتخاب كنيد و اگر در تصميم گيري دچار مشكل هستيد با شماره ۰۲۱۶۶۸۸۹۱۰۵ ، ۰۹۳۹۹۵۰۰۹۴۰ تماس گيريد تا مشاوران ما شما را راهنمايي كنند

 

باز كردن پلمپ
خوب مواردي كه لازم بود اطلاع داشته باشيد نوشته شد و اميدوارم ديگه در مبحث پلمپ ها دچار اشتباه نشده و با خرافه پرستان همراهي نكنيد

روش باز كردن پلمپ در كف زمين يا به عبارتي زير پا و در ديواره و جلوي روي شما تقريبا يكسان مي باشد.

توجه داشته باشيد در تخريب پلمپ سنگ و ساروج اولين گزينه حفر سوراخ با دريل مي باشد كه باعث مي شود سرعت عمل شما بالا برود.
لوازمي و محصولاتي كه مي تونه در تخريب پلمپ از آن استفاده كرد و نام مي برم و بعد بطور مختصر به اندازه اي كه شما كاملا با آنها اشنا بشويد براتون توضيح ميدم .يادتون باشه چيزي غير از اين موارد وجود نداره پس اگر جايي حرف عجيب و غريبي شنيديد باور نكنيد و اين مقاله درصورت اضافه شدن موارد كاربردي جديد بروز رساني ميش و شما همينجا محصولات جديد را مشاهده مي كنيد.

مواد و تجهيزات از بين بردن ساروج و سنگ

در بازار ايران دستگاه كور گيري ، دستگاه كات مورتار ، دستگاه ضربه زن يا همان هيلتي ، مواد آتشباري و انفجار ، تخريب كننده غير انفجاري كتراك ، نعل و فارس يا فارس و گوه ، حلال پانچر پي ۷۰ و حلال اف ال ۲ و ۳ و محلول تركيبي فلوركات موجود مي باشد .

 

 

 

دستگاه كورگيري
دستگاه كورگيري روشي هزينه بر و زمان بر مي باشد ولي براي اجرا كننده بسيار راحت هست چون ميشينه و فقط نگاه مي كنه
مشكل اين دستگاه بلندي آن ، زمان بر بودن و بالا بودن قيمت دستگاه و مته هاي آن مي باشد كه در توان همه افراد نمي باشد و البته در ضخامت ۵۰ سانت معقول مي باشد و در ضخامت هاي بيشتر توجيهي ندارد .نكته اخر اينكه براي كار غير مجاز كسي اجاره نمي دهد

 

 

دستگاه كات مورتار
دستگاه كات مورتار كشف مجموعه ما تو اين زمينه بود متوجه شديم كه براي باز كردن پلمپ بسيار كاربردي هست و زمان كمي براي تخريب مي خواهد . متاسفانه بخاطر وارداتي بودن اين دستگاه الان قيمت دستگاه بيش از ۱۰۰ ميليون مي باشد و ديگر توجيح اقتصادي ندارد .براي استفاده از اين دستگاه حفر سوراخ با قطر بيشس از ۴ سانت الزامي مي باشد و بعد از حفر چال جك هاي دستگاه را داخل چال ها گذاشته و با فشار هيدروليك سنگ را خورد مي كند .پلمپ ساروج بي ضخامت تا ۱ متر قابل استفاده و توجيح دارد .البته بخاطر قيمت بالا و دريل كاري از گزينه ها حذف مي شود و البته كسي براي كار غير مجاز اجاره نمي دهد.

 

 

 

دستگاه ضربه زن و سوراخ زن يا هيلتي
دستگاه هيلتي معرف حضور همه عزيزان هست و فقط در مواردي كه سختي كمي دارند و تقريبا سنگ نيستند قابل استفاده هست . البته ساروج سختي سنگ را ندارد و احتمالا اگر در مسير حفاري به ساروج برخورد كنيد با هيلتي قابل تخريب مي باشد.در كل در زمينه تخريب فقط در برداشت خاك هاي فشرده قابل استفاده است .
هيلتي هاي سوراخ زن نيز وجود دارد كه اين وسيله از مهمترين لوازم براي حفاري مي باشد . در استفاده از بيشتر محصولات تخريب نياز به حفر سوراخ مي باشد كه اين محصول مورد نياز همه مي باشد . اين دستگاه ها با برق ، بنزين و نمونه هاي بادي آن موجود مي باشد. كه نمونه بنزيني كاربردي تر مي باشد ولي بخاطر قيمت بالاي آن كمتر اجاره داده مي شود نسبت به برقي آن و بايد آن را خريداري كنيد.

 


 

مواد انفجاري
بايد گفت بهرين گزينه تخريب در دنيا انفجار است و دينماميت ،تي ان تي ، كورتكس ، باروت ، سي ۴ و آمفو مواردي هستند كه انفجار معادن و سنگ از آنها استفاده مي كنند. در انفجار مهار شده كه باعث آسيب به ديگر نقاط در حفاري نشود نياز به حفر سوراخ مي باشد كه البته تعداد آنها خيلي كم مي باشد . سريع ترين ، ارزانترين ، راحترين گزينه باز كردن پلمپ انفجار مي باشد . از ۵۰ سانتيمتر تا ۵۰ متر اولين گزينه براي تخريب انفجار مي باشد . بايد توجه داشت كه مواد اتشباري در بازار وجود ندارد و فروش آن غير قانوني مي باشد . البته محصول انفجاري بلك پاور كه فقط براي تخريب سنگ قابل استفاده مي باشد و بي خطر مي باشد شركت ما با نيروي اجرا كار هاي تخريب را انجام مي دهد. از نظر هزينه انفجار ارزانترين روش مي باشد پلمپ ساروج .

 

 

كتراك ( فركت اي جي ،راك تن ، دكستون )
كتراك ماده تخريب كننده غير انفجاري مي باشد كه با كمك انبساط و فشار به جداره سوراخ هايي كه قبلا حفر شده باعث شكسته شدن سنگ ، ساروج و بتن مي شود و انفجاري نداد. در اجراي كتراك فرم سوراخ ها بسيار مهم است و افرادي كه با كتراك اشنايي نداشته باشند و درمورد اجراي آن اموزش نديده باشند بطور معمولا نتيجه اي از كتراك نمي گيرند و بعد ان از بي كيفيتي يا عدم اثر گذاري كتراك صحبت مي كنند . بايد توجه داشته باشيد در استفاده از كتراك بايد حتماس چال هايي با فواصل و شيب و عمق مشخص حفر شود و سپس كتراك را با آّ مخلوط كرده و داخل سوراخ ريخته شود و بعد از زمان مشخص از ۳۰ دقيقه تا ۲۴ ساعت بسته به نوع كتراك خريداري شده سنگ با فشار كتراك تخريب مي شود .

 

 

نعل و فارس
اين محصول كه متشكل از ۳ قطعه فلزي شبيه همن چيزي كه در تصوير مي بينيد مي بشاد و به نعل و فارس يا فارس و گوه ناميده مي شود . روش استفاده به اين صورت مي باشد كه چند سوراخ بروي سنگ حفر مي شود و قطغات را داخل سوراخ ها گذاشته و به ترتيب با پتك بروي آنها كوبيده مي شود و با فشاري كه از داخل و هم زمان به سنگ مي آورند در راستاي همان سوراخ ها سنگ برش مي خورد . اين روش مثل همان دستگاه كات مورتار ي باشد با اين فرق كه كات مورتار هيدروليك مي باشد و ۴۰۰ تن بر سانتيمتر فشار وارد مي كند كه در نعل و فارس همچين فشاري وجود ندارد و ابلته براي ديواره يا كف هاي پلمل كه اطرافشان بسته است نيز قابل استفاده نمي باشد و فقط سنگ و ساروجي كه اطراف آ باز مي باشد .

 

 

 

 

حلال ساروج پانچر پي ۷۰
اين حلال مخصوص ساروج مي باشد بخاطر سختي كم ساروج و كشش بين ملكولي كمتر . ميزان نفوذ آند در ساروج با هر بسته ۲۰ ليتري بسته به سختي ساروج بين ۲۰ الي ۴۰ سانتيمتر مي باشد و ۲۴ تا ۴۸ سعت زمان مي برد . براي شم ها بسيار خطر ناك است ولي براي بدن خطري ندارد .با توجه كه در حفاري ها ۱% احتمال برخورد با ساروج است پس كارايي كمي دارد پلمپ ساروج .

   

 

 

 

حلال سنگ و ساروج اف ال ۲ و اف ال ۳
از اسم حلال مشخص مي باشد كه از ۲ محلول تشكيل شده كه همچون چسب هاي دوقلو در زمان مصرف بايد با يكديگر تركيب شوند و نكته مهم اين است كه براي سنگ هاي آهكي و رسولي از جمله مرمر ،مرمريت ،لايم استون،چيني و تراورتن و ساروج قابل استفاده مي باشد . ميذان نفوذ بسته هاي ۲۰ ليتري اين حلال در ساروج تا ۶۰ سانتيمتر و در سنگ ها بسته به سختي آن بين ۲۰ الي ۴۰ سانتيمتر در ۲۴ ساعت مشاهده شده است .اسيد اف ال ۲ و۳ بسيار براي بدن خطر ناك است و بايد زمان استفاده موارد ايمني رعايت شود .

پلمپ ساروج

 

 

 

محلول تركيبي فلوركات
اين اسيد تركيبي ماده عجيبي در خورندگي مي باشد بسيار خطر ناك مي باشد و جز خورنده ترين اسيد هاي مجود در دنيا مي باشد . همونطور كه از اسم آن مشخص است تركيبي از چند اسيد و همچنين مواد اكتيو مي باشد كه در زمان استفاده وبروي پلمپ بايد تركيب و استفاده شوند . بروي سنگ ها و ساروج قابل استفاده است البته به خاطر قيمت بالا ترجيحا در سنگ هاي غير آهكي از ان استفاده نمي شود با عمق نفوذ ۲۰ سانتيمتر در سنگ هاي غير آهكي توجيحي ندارد ولي در مواد آهكي ۶۰ تا ۸۰ سانتيمتر نفوظ در سنگ و ساروج با بسته ۲۵ ليتري آن ديده شده است كه نفوذ قابل قبولي است البته در ۲۴ ساعت .

پلمپ ساروج و تخريب پلمپ


همه مواردي كه اشاره شد چه در زمينه باز كردن پلمپ بلكه در تخريب سنگ هاي مزاحم و همچنين بتن ساده و مسلح قابل استفاده مي باشد. در انتخاب گزينه درست بايد هزينه ، زمان ، روش اجرا و شرايطكار را در نظر گرفت .
تمام مواردي كه در زمينه باز كردن و شكستن سنگ و ساروج به شما كمك مي كند در اين مقاله توضيح داده شد . مختصر توضيحي درمورد روش اجرا و استفاده نيز داده شد تا بتوانيد راحتر انتخاب كنيد.

پلمپ ساروج

پلمپ ساروج ابزار معدن فرزاد با ۱۸ سال سابقه در زمينه تخريب در معادن و كار هاي اكتشافي و نمونه برداري براي مشاوره و ارائه محصولات در خدمت شما عزيزان مي باشد . قبل از انتخب مي توانيد با مشاورين ما تماس گرفته و اموزش هاي لازم را به شما بدهند تا گزينه درست را انتخاب كنيد
۰۲۱۶۶۸۸۹۱۰۵
۰۹۳۹۹۵۰۰۹۴۰
دفتر مركزي در تهران مي باشد و در شهر كرج ، اصفهان و شيراز نيز نمايندگي فعال مي باشد .
ساعت كاري شركت شنبه تا چهارشنبه از ۹ الي ۱۸ و پنجشنبه از ۹ الي ۱۴ مي باشد.
در شهرهايي كه نمايندگي فعال مي باشد خريد بصورت حضوري و ارسال با پيك امكان پذير است و در شهر هاي ديگر ارسال از طريق باربري و اتوبوس يك روزه مي باشد .

 

پلمپ ساروج

در موارد بالا براي انفجار ، كتراك  حتما بايد سوراخ حفر شود تا جواب بدهند وبراي حلال ساروج نيازي به حفر چال نيست .

از نظر زمان بندي ، هزينه و راحتي كار گزينه اول انفجار مي باشد كه تخريب بسيار ارزان مي شود و بعد از آن گزينه كتراك كه نسبت به انفجار زمان بر تر ، سختر و گران تر است ولي از حلال ساروج بهتر است و گزينه اخر حلال ساروج كه گرانتر و‌طولاني تر است .

به جز مواردي كه نام برده شد مي توان به دستگاه كور گيري هم اشاره كرد كه البته بسيار گران و زمان بر تمام مي شود و هر جايي نمي توان از آن استفاده كرد .
موارد فوق براي بتن هم قابل ايتفاده هستند.
روش اجراي هر كدوم از وارد بالا براي تخريب سنگ و ساروج در فضاي باز به يك شكل ، در ديواره ساروجي و سقف يا كف سنگ و ساروج هم به يك‌شكل مي باشد . بسيار مهم است كه محصولات را از جايز تهيه كنيد كه آشنايي كامل با نحوه استفاده و اجراي آنها را داشته باشند كه بعد از خريد اجرا به شما آموزش داده شود.
‍ ✅ قيمت مواد تخريب كننده
🟢 تخريب كننده غير انفجاري كتراك
▪️قيمت كتراك ژاپني ( ۳۰ دقيقه )
كيسه ۱۰ كيلويي ۲۹۰ هزار تومان

▪️قيمت كتراك آلماني ( ۲ ساعته )
كيسه ۱۰ كيلويي ۲۷۰ هزار تومان

▪️كتراك ايراني۳۰ دقيقه اي در ۲ كيسه ۱۰ كيلوي درمجموع ۲۰ كيلو ۲۵۰ هزار تومان

▪️كتراك ايراني ۲ ساعته در كيسه هاي ۲۰ كيلويي ۱۸۰ هزار تومان

🟢 مواد انفجاري كم صدا
▪️انفجاري كم صدا بلك پاودر ۵ كيلويي ۴۰۰ هزار تونان
( نفوذ در ديواره و كف تا ۱.۵ متر مكعب در ۱ روز ، تخريب در فضاي باز ۵۰ متر مكعب )

🟢 حلال ساروج
▪️قيمت اف ال ۲ و ۳

اف ال ۲ و اف ال ۳ ظرف ۲۰ ليتري ۶۷۰ هزار تومان
اف ال ۲ و اف ال ۳ گالن ۵ ليتري ۲۵۰ هزار تومان
( نفوذ ۳۶۰ سانتيمتر در ساروج در مدت ۲۴ ساعت)

▪️قيمت پانچر p70 ضد ساروج
۲۰ ليتري ۴۰۰ هزار تومان
۵ ليتري ۱۲۰ هزار تومان
(نفوذ تا ۳۰ سانتيمتر در ساروج در مدت ۲۴ ساعت)

براي خريد حلال سنگ ،حلال ساروج ،ساروج ،اسيد كتراك ،كتراك خارجي ،حلال اف ال ،حلال پانچر ،حلال فلوركات ، دشمن ساروج ، كتراك فوري، دريل ،انفجار سنگ ،ديناميت ،اسيد ،از بين بردن ساروج با بنزين ،از بين بردن ساروج با بنزين ، تست ساروج ،انواع ساروج ،خريد ديناميت ، خريد مواد انفجار ،كتراك نيم ساعته ، كتراك مشهد ،كتراك كرمانشاه ،كتراك كرج ،كتراك شيراز ،كتراك اصلي ، اسيد ساروج ، با شركت ما مراجعه كنيد.

 

 براي مشاوره و آموزش رايگان با شماره هاي زير تماس حاصل فرماييد
———————————————————
۰۲۱۶۶۸۸۹۱۰۵
۰۹۱۹۵۰۰۰۱۵۶

سايتkatrock.ir
🏔 @katrock كانال تلگرام


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۹:۵۴ توسط:حلال ساروج موضوع: نظرات (0)